Nettivastaanotto

Tervetuloa Väestöliiton nettivastaanotoille. Nettivastaanotto on asiantuntijan ja asiakkaan kesken tapahtuva suljettu ja luottamuksellinen chat-keskustelu. Nettivastaanotoilla voi keskustella nimettömästi ja se on asiakkaalle maksuton palvelu.

Muistathan, että lainsäädäntö pätee myös verkossa. Tämä tarkoittaa sitä, että työntekijällä on velvollisuus tehdä lastensuojelu- ja/tai rikosilmoitus, mikäli hänellä herää huoli alaikäisen hyvinvoinnista. Nimettömästi käytettävissä nettipalvelussa viranomaiset pystyvät tarvittaessa jäljittämään tiedot.

Voit varata 45 minuutin pituisen nettivastaanottoajan työntekijällemme rekisteröitymisen jälkeen. Nettivastaanotolla käytyjä keskusteluja ei näe kukaan ulkopuolinen, eikä asiakas voi palata niihin enää myöhemmin. Varattuna voi olla vain yksi vastaanottoaika kerrallaan.

Näet varaamasi nettivastaanotot palveluun kirjautumisen jälkeen Omat tiedot -välilehdellä. Mikäli olet jättänyt rekisteröitymisen yhteydessä sähköpostiosoitteesi, sinulle lähetetään tieto varaamistasi nettivastaanottoajoista.

Muistathan perua varaamasi ajan, mikäli et pääse nettivastaanotolle. Näin aika vapautuu toiselle käyttäjälle. Tule vastaanotolle ajoissa. Väestöliiton asiantuntija odottaa sinua noin 10 minuuttia nettivastaanoton alkamisajan jälkeen.

Varataksesi ajan sinun täytyy olla rekisteröitynyt palvelun käyttäjäksi.