Nettiryhmät

Väestöliitton Perheaikaa.fi -palvelu tuo vertaistuen ja asiantuntija-avun kotisohvalle joka puolella Suomea.

Perheaikaa.fi-palvelu on suunnattu lasta suunnitteleville ja odottaville sekä lapsiperheiden vanhemmille. Palvelun tavoitteena on tukea vanhempia murrosvaiheessa parista perheeksi, auttaa heitä vanhemmuudessa ja vahvistaa parisuhdetta.

Palvelussa vanhemmat saavat asiantuntijan neuvoja kysymyksiinsä vauvanhoidosta, parisuhteesta ja perhe-elämän arjesta. Tietoa saa myös artikkeleista ja laajasta videokirjastosta sekä osallistumalla asiantuntijoiden ohjaamiin ryhmiin tai luentoihin. Vertaistukea vanhemmat löytävät erilaisten keskusteluketjujen, chat-ryhmien ja suljettujen teemaryhmien välityksellä.

Sivustolla järjestetään kiinnostavia nettiryhmiä. Nettiryhmät ovat suljettuja, prosessimuotoisia, ei-reaaliaikaisia keskusteluryhmiä. Nettiryhmiin voi osallistua ainoastaan rekisteröityneet ja ryhmään käyttöoikeuden saaneet henkilöt. Samoin kuin keskustelupalstalla, myös nettiryhmissä jokainen viesti luetaan ennen julkaisemista. Nettiryhmiin on mahdollista sisällyttää myös erilaisia tehtäviä, teemoja sekä reaaliaikaisia keskusteluja.