4031. Seksitauti?

Moi

Minulla on ollut jo vähän aikaa kiveksissä pieniä, ihonvärisiä näppylöitä.
Äskettäin kun koulussa oli asiaa seksitaudeista huolehduin siitä, että onko minulla jokin tauti.

En ole koskaan harrastanut seksiä, mutta kerran menin lainaamaan erän ihmisen vibraattoria. Siitä on ollut jo muutama vuosi, enkä hieronut sillä penistäni. Kyseisellä henkilöllä ei tietäänkseni ole mitään pöpöä.

Näppylät eivät ole kivuliaita enkä ole yrittänyt poistaa niitä mitenkään. Myös peniksessäni on niitä, mutta ne ovat pienempiä.

Onko minulla aihetta olla huolissaan?

Näppylöiden suhteen ei syytä huoleen

Hei!

Hyvä, että kirjoitit meille ja kysyit asiasta joka sinua huolestuttaa. Kertomasi perusteella ihonväriset näppylät ovat todennäköisesti ihoon kuuluvia karvatuppia -siis ihan normaali juttu. Jos asia kuitenkin jatkossakin mieltäsi vaivaa, niin varaa aika lääkärin vastaanotolle. Lääkäri osaa vastata sinulle luotettavasti mitä näpyt ovat, tarkasteltuaan niitä.

Jos mietit, oletko voinut saada seksitaudin lainatun vibraattorin kautta, niin periaatteessa se on mahdollista. Jotta voisin sanoa, kuinka todennäköistä se on todellisuudessa, niin tarvitsisin asiaan liittyen lisätietoja. Voit jutella asiasta tarkemmin Neuvontachatissa, Poikien Puhelimessa 0800- 94884 ja Poikien Puhelimen chatissa.

Seksitaudit voivat siis tarttua yhteisessä käytössä olleiden seksivälineiden kautta, jos niitä ei puhdisteta käyttäjien välillä asianmukaisesti (jos tartunta jollakin on). Myös suuseksisuojaa tai kondomia voi käyttää suojana yhdessä seksivälineiden kanssa ja sen on jopa suositeltavaa. Se, onko seksitauti tarttunut tällä tavalla, selviää seksitautitesteissä ja lääkärin/hoitajan kanssa asiasta keskustellessa.