3897. Raskaana?

Hei, olen 15v. tyttö ja olen kuukauden aikana harrastanut seksiä muutamia kertoja poikaystäväni kanssa ja mietin että voinko olla raskaana vaikka olen käyttänyt ohjeiden mukaisesti koko ajan stefamille merkkisiä unohtamatta kertaakaan ottaa pillerit. Voinko olla raskaana kun nukun huonosti ja rintojani särkee olen juuri siirtämässä menkkojani koska kivut ovat niin kovat. Voiko olla raskauden mahdollisuut ja kuinka suuri vai onko lainkaan??! Poikaystäväni on joka kerta lauennut sisääni mutta olen aina ottanut pillerit.

Raskaus on epätodennäköinen

Hei!

Hyvä, että kysyt mieltäsi askarruttavaa asiaa! Kertomasi perusteella pitäisin raskautta epätodennäköisenä.

E-pillereiden säännöllinen käyttö antaa erittäin hyvän suojan ehkäisylle. Jos käytöstä huolimatta epäilee raskautta, raskaustesti kannattaa tehdä.

Rintojen särkeminen liittyy todennäköisesti kuukautisten siirtämiseen. Tytöt ja naiset, jotka kärsivät kovista kuukautiskivuista siirtävät usein e-pillereillä kuukautisia niin, että vuodot tulevat harvemmin. Näin ehkä on sinuakin neuvottu tekemään. Jos kuukautiskivut eivät pillereiden käytöllä helpotu, kannattaa asia ottaa puheeksi ehkäisyäsi hoitavan hoitajan tai lääkärin kanssa.