3951. Peniksen paksuuden mittaus

Moro,

Olen 15 vuotias poika ja en tiedä miten peniksen paksuus kuuluisi oikea oppisesti mitata?

Ja toinen kysymys miksi penikseni näyttää peilistä katsoen paljon suuremmalta?

Oikea mittaustapa riipppuu siitä, mihin mittaa tarvitaan.

Hei.

Viestistäsi ei käy ilmi, mistä näkökulmasta kaipaat tietoa peniksen oikea oppisesta mittamisesta. Jos mietit asiaa sopivan kokoisen kondomin hankkimisen näkökulmasta, niin mittaa penis paksuimmasta kohdasta (ei kuitenkaan terskasta) sen ollessa jäykistynyt (erektioissa). Mittaaminen onnistuu helpoiten pehmeällä mittanauhalla.

Kun katsot itseäsi peilin kautta, näet itsesi ehkä kokonaisuutena. Kehon osat ovat silloin näkyvillä suhteessa toisiinsa nähden. Kun tarkastelet itseäsi ilman peiliä, katseesi tarkentuu ehkä enemmän yksityiskohtiin. Voisiko tämä selittää eron peniksen koossa, kun katsot sitä peilin kautta?

Jos sinua mietityttää peniksen koko ja siihen liittyvät asiat, niin tule juttelemaan niistä Poikien Puhelimen palveluihin tai Neuvontachatiimme. Peniksen koko huolestuttaa monia poikia. Usein asiasta jutteleminen huojentaa omaa oloa, sillä siihen liittyy monenlaisia näkökulmia, joita ei ehkä tule itse ajatelleeksi.

Kysymykseen vastasi: Väestöliiton asiantuntija 2 – 1.2.2018