4152. Onko mahdollista.

Voiko uimahallissa tulla raskaaksi? Ja jos veteen päätyisi siemennestettä kuinka nopeasti siittiöt kuolevat? Mielenkiintoinen asia joka olisi kiva tietää. Ei olisi kiva jos jostain syystä veteen päätyisi siemennestettä ja koko altaan naiset olisivat raskaana.

Uimahallin veden kautta ei voi tulla raskaaksi

Heippa, olipa mahtava kysymys, kiitos siitä. Kysyt, voiko uimahallin veden kautta tulla raskaaksi? Vastaus kysymykseesi: ei voi!

Uimahallissa olevien uima-altaiden veden kautta raskaus ei voi alkaa, vaikka vedessä olisikin siemennestettä.

Syitä tähän on muun muassa: 1) Siittiöt kuolevat suhteellisen nopeasti kehon ulkopuolella. 2) Siittiöt tuhoutuvat nopeasti joutuessaan kosketuksiin viileähkön veden kanssa, puhumattakaan siitä, että joutuvat veteen jossa on klooria. 3) Jotta raskaus alkaisi, pitäisi siittiöiden liikkua valtavan suuressa määrässä vettä, löytää henkilö jolla olisi ovulaatio. Ovulaatio on kuukautiskierrossa oleva erityinen aika, jolloin raskauden alkaminen on todennäköinen. 4) Kaiken tämän lisäksi, siittiöiden pitäisi läpäistä uimapuvun kangas, päätyä emättimeen ja hedelmöittää munasolu. Tämä taival on aivan liian raskas siittiöille.

Todennäköisin tapa, jolla uimahallissa tulisi raskaaksi, on yhdyntäseksi ilman raskaudenehkäisyä. Mutta se onkin sitten jo aivan eri asia.

Kysymykseen vastasi: Väestöliiton asiantuntija 4 – 27.9.2018