3132. Kuukautiset vai?

Onkohan nää kuukautisia, kun yht' äkkiä alkoi vain tuleen sellaista ihan ruskeaa vuotoa. Nyt sitä on tullut jo about 8 päivää taukoamatta. Mielestäni valkovuotokin on alkanut haista.

Ruskea vuoto on niukkaa veristä vuotoa

Hei.

Väriltään ruskea vuoto on niukkaa veristä vuotoa. Siihen, johtuuko se kuukautisista vai jostakin muusta, on mahdotonta ottaa kantaa kertomiesi niukkojen tietojen valossa.

Jos sinulla ei ole kuukautiset vielä alkaneet, niin nyt ne ovat ehkä alkamassa. Jos taas kuukautiset ovat sinulla jo alkaneet, niin vuodon takana voi olla erilaisia syitä aina tiputteluvuodosta, tulehduksesta johtuvaan vuotoon. Valkovuodon haiskahtaminen voi liittyä myös tulehdukseen. Lue näistä lisää alla olevista linkeistä ja nettisivujemme kohdasta:

Murrosikä » Tytön keho » Kuukautiset » Välivuodot

Murrosikä » Tytön keho » Kuukautiset » Epäsäännölliset kuukautiset

Murrosikä » Tytön keho » Valkovuoto

Suosittelen sinua menemään kouluterveydenhoitajan tai lääkärin vastaanotolle selvittämään asiaa lisää. Lisätietojen valossa saat selityksen oireillesi. Lääkärin vastaanotolta saat myös mahdollisen hoidon vaivaan. Voit tulla keskustelemaan asiasta myös nettivastaanotolle.