4005. Itsetyydytys

Miten itsetyydytän itseäni

Itsetyydytystä voi tehdä monella tapaa

Hei,

esität tärkeän ja monia mietityttävän kysymyksen.

Ehkä jo arvaatkin, että yhtä oikeaa vastausta tähän ei ole. Useimmat ihmiset tyydyttävät itseään joskus. Kukin omien mieltymystensä mukaan. Moni pitää kiihottavana sukuelinten koskettamista tai hyväilyä, pojilla erityisesti terskan alue on herkkä kosketukselle. Tytöillä klitoris. Fantasiat eli omat haaveet, ajatukset voivat olla kiihottavia ja auttaa itsetyydytyksessä. Nautintoa tuottavat ajatukset ja asiat vaihtelevat elämän aikana.

Itsetyydytys on hyvä tapa tutustua omaan kehoon ja sen toimintaan, etsiä tapoja kosketukselle millaisesta pitää ja näin saa tärkeää kerrottavaa mahdolliselle kumppanille, jos joskus haluaa tehdä seksiä toisen ihmisen kanssa.

Linkitin tähän vastauksen itsetyydytykseen liittyvään kysymykseen, josta voit lukea lisää. Myös Nuorten sivuilla, kohdassa Seksi -> Mitä se on -> Itsetyydytys on paljon luettavaa. Tietenkin Neuvontachatissa voi jutella lisää vaikka itsetyydytykseen liittyvistä kysymyksistä.

Muita samaa asiaa koskevia kysymyksiä:

Kysymykseen vastasi: Väestöliiton asiantuntija6 – 16.3.2018