Nuorten Kysy asiantuntijalta -palsta

Hei!

Kysy asiantuntijalta -palstalle ei voi lähettää enää uusia viestejä, sillä palvelu suljetaan tässä osoitteessa marraskuun 2018 lopussa. Vastaamme marraskuussa lähetettyihin viesteihin ja vastaukset ovat luettavissa palstalla marraskuun 2018 loppuun saakka. Tulevaisuudessa vastaava palvelu löytyy osoitteesta: www.hyväkysymys.fi

Uusien palvelujen rakentuessa voit jutella ja kysyä mieltä askarruttavista asioista työntekijämme kanssa seksuaalineuvontachatissa. Se on avoinna maanantaisin klo 14 - 16, keskiviikkoisin klo 15 - 17, perjantaisin klo 13 - 15 ja löytyy osoitteessa: www.vaestoliitto.fi/nuoret

Kiitos yhteistyöstä!

Nuorten tiimi

* * * * *

Palsta on tarkoitettu alle 20-vuotiaille. Vastaamme palstalla seksuaalisuutta ja seksuaalista hyvinvointia koskeviin viesteihin. Kysymykset voivat liittyä esimerkiksi murrosiän kehitykseen, kehoon, seksiin, ehkäisyyn, seksuaalisuuden ja sukupuolen moninaisuuteen, seurusteluun tai seksuaaliseen väkivaltaan jne.

Viestin lähettäminen palstallemme onnistuu, kun ensin rekisteröidyt palveluumme. Rekisteröitymisen yhteydessä pyydämme sähköpostiosoitettasi, mutta sen antaminen on vapaaehtoista. Antamalla sähköpostiosoitteen, saat tiedon vastauksen valmistumisesta sähköpostiisi. Sähköpostiosoitetta ei julkaista, emmekä lähetä siihen mainospostia.

Löydät lähettämääsi viestiin vastauksemme Kysy asiantuntijalta palstalta kysymysnumerolla, jonka saat viestin lähettämisen yhteydessä. Voit lukea vastauksen myös omasta profiilista, jonne pääset kirjautumalla palveluumme (tunnukset sinne luot reksiteröitymisen yhetydessä).

Vastaamme palstalle lähetettyihin viesteihin kahden viikon kuluessa. Akuuteissa ja nopeaa vastausta vaativissa asioissa ota yhteys:

• omalle terveysasemalle tai kouluterveydenhuoltoon
  • reaaliaikaisiin verkkopalveluihin, kuten nuorten sivuilla olevaan Neuvontachat-palveluun tai muiden toimijoiden vastaaviin palveluihin. Avoinna olevat chatit löydät täältä: http://www.netari.fi/aikataulut
  • Poikien Puhelimeen (alle 20-vuotiaille nuorille miehille). Poikien Puhelin päivystää ma - pe kello 13–18 numerossa 0800 94 884. Voit keskustella lisäksi Poikien Puhelin chatissa: http://www.poikienpuhelin.fi

Vastaamme Kysy asiantuntijalta – palstalle lähetettyihin viesteihin julkisella palstalla. Tämän vuoksi omaan viestiin ei tule kirjoittaa henkilö- tai muita tunnistetietoja itsestä tai muista henkilöistä. Poistamme julkaistavista viesteistä sellaiset tiedot, joista henkilöllisyyden voi tunnistaa.

Vinkki! Ennen oman viestin lähettämistä kannattaa tutustua aiemmin julkaistuihin kysymys-vastauspareihin. Sillä tavalla voit löytää vastauksen myös omaan asiaasi.

Muistathan, että lainsäädäntö pätee myös verkossa. Tämä tarkoittaa sitä, että työntekijällä on velvollisuus tehdä lastensuojelu- ja/tai rikosilmoitus, mikäli hänellä herää huoli alaikäisen hyvinvoinnista. Nimettömästi käytettävissä nettipalvelussa viranomaiset pystyvät tarvittaessa jäljittämään tiedot.

Selaa aihepiirin mukaan