2340. Laukeamien muiden kanssa

Hei olen 24 vuotias homo mies. Ongelmani on seuraavanlainen. En ole pystynyt laukeamaan muiden kuin itseni toimesta ilman, että toinen saa nähdä tosi paljon vaivaa. Annan kyllä toisen yrittää kaikkensa (suulla, kädellä), mutta varoitan myös, että minun laukeamiseen tarvitaan paljon paljon vaivaa, ja no...yleensä jossain vaiheessa sanon suoraan, ettei toisen tavitse enää yrittää. Ongelma ei ratkea edes, jos itse yritän Samaa ongelmaa ei ole, kun yritän yksin. Yleensä yksin onnistunkin. Joskus luulin, että ympärileikkaus olisi ollut syynä tähän, mutta koska onnistun kuitenkin yksin, niin ongelma ei voi olla ympärileikkaus.Olen kyll käynyt tosi lähellä laukeamista joitain kertoja toisen toimesta, mutta ilman tulosta. En tiedä mikä auttaisi, ja en haluaisim että joka kerran joutuisi sanomaan samat terveiset. Onko minulla mitään toivoa siis, että saisin jo tämän ongelman raukeamaan?

Hei alkuun vastaus kysymykseesi: kyllä, sinulla on mahdollista saada ongelma ratkaistua. Kuten toteat, ympärileikkaus ei ole syynä laukeamattomuuteesi kumppanin kanssa, koska onnistut itsetyydytyksellä tuottamaan orgasmin. Syy ei ole siis anatominen tai fyysinen. Orgasmin saamisen vaikeus kumppanin kanssa ei ole lainkaan harvinainen huoli. Seksistä nauttiminen ja erityisesti rohkeus orgasmin kokemiseen vaatii usein luottamusta ja turvallisuuden tunnetta.
Tiedätkö ja tunnistatko mistä asioista nautit seksin aikana? Mikä sinua kiihottaa? Millaisesta kosketuksesta pidät? Entä miltä sinusta tuntuu kertoa näistä asioista kumppanillesi? Esimerkiksi näistä asioista ja ajatuksistasi seksin aikana voisit keskustella vaikka seksuaalineuvojan kanssa ja etsiä ammattilaisen kanssa ratkaisua kysymykseesi.
Väestöliiton Seksuaaliterveysklinikan neuvontapuhelin (ma-ke klo 13-15 040 167 900) voi auttaa sinua etsimään sinulle sopivaa keskustelupaikkaa. Myös Väestöliiton nettipalveluista voit varata chat- keskusteluajan ammattilaisen kanssa.

Kysymykseen vastasi: Väestöliiton asiantuntija – 20.11.2014