Kysy asiantuntijalta -palsta

Voit lähettää palstalle kysymyksen, johon Väestöliiton asiantuntijat pyrkivät vastaamaan 2 viikon sisällä. Palvelun käyttämiseksi tulee rekisteröityä palveluun.

Rekisteröitymisen yhteydessä pyydetään sähköpostiosoitetta, mutta sen antaminen on vapaaehtoista. Antamalla sähköpostiosoitteen, saat tiedon vastauksen valmistumisesta sähköpostiisi. Sähköpostiosoitetta ei julkaista, eikä sitä käytetä mainostarkoituksiin. Vastaus kysymykseen löytyy myös kysymysnumerolla.

Kaikki vastatut kysymykset julkaistaan julkisella palstalla, jotta myös muut voivat saada niistä apua ja tukea itselle. Älä siis kirjoita kysymykseesi tunniste- tai henkilötietoja itsestäsi. Tarvittaessa muokkaamme viestiä poistamalla tällaiset tiedot.

Muistathan, että lainsäädäntö pätee myös verkossa. Tämä tarkoittaa sitä, että työntekijällä on velvollisuus tehdä lastensuojelu- ja/tai rikosilmoitus, mikäli hänellä herää huoli alaikäisen hyvinvoinnista. Nimettömästi käytettävissä nettipalvelussa viranomaiset pystyvät tarvittaessa jäljittämään tiedot.

Ennen oman kysymyksen jättämistä, voit tutustua aiemmin julkaistuihin kysymys-vastauspareihin. Kysymyksen jättäminen tapahtuu kirjoittamalla se kysymyskenttään ja painamalla Lähetä kysymys -nappia.

Väestöliitolla on tällä hetkellä Kysy asiantuntijalta –palsta:

Siirry alle 20-vuotiaiden nuorten Kysy asiantuntijalta -palstalle.

Siirry parisuhteen hoitamiseen liittyvälle Kysy asiantuntijalta -palstalle

Siirry murrosikäisten nuorten vanhempien Kysy asiantuntijalta -palstalle.

Siirry kysy kotoutumisen asiantuntijalta -palstalle

Seuraaviin palveluihin ei voi lähettää uusia viestejä, mutta aiemmat kysymys-vastausparit ovat kuitenkin luettavissa alla olevien linkkien kautta:

Siirry lasten vanhempien Kysy asiantuntijalta -palstalle.

Siirry aikuisväestön seksuaaliterveyteen liittyvälle Kysy asiantuntijalta -palstalle.

Siirry Kysy asiantuntijalta hedelmällisyydestä -palstalle.