Keskustelupalstat

Väestöliitto avasi maaliskuussa 2012 uuden Perheaikaa.fi -palvelun, joka tuo vertaistuen ja asiantuntija-avun kotisohvalle joka puolella Suomea.

Perheaikaa.fi-palvelu on suunnattu lasta suunnitteleville ja odottaville sekä lapsiperheiden vanhemmille. Palvelun tavoitteena on tukea vanhempia murrosvaiheessa parista perheeksi, auttaa heitä vanhemmuudessa ja vahvistaa parisuhdetta.

Palvelussa vanhemmat saavat asiantuntijan neuvoja kysymyksiinsä vauvanhoidosta, parisuhteesta ja perhe-elämän arjesta. Tietoa saa myös artikkeleista ja laajasta videokirjastosta sekä osallistumalla asiantuntijoiden ohjaamiin ryhmiin tai luentoihin. Vertaistukea vanhemmat löytävät erilaisten keskusteluketjujen, chat-ryhmien ja suljettujen teemaryhmien välityksellä.

Perheaikaa.fi-palvelussa on tällä hetkellä esimoderoidut keskusteluketjut, jotka kulkevat lapsi toiveissa, lapsi tulossa ja lapsi perhesssä otsikoiden alla. Kaikkia keskusteluja voi seurata ilman rekisteröitymistä ja omia viestejä pääsee kirjoittamaan kirjautumalla palveluun. Viestiketjujen kulkua voi seurata kätevästi oman profiilin kautta. Keskusteluketjut ovat anonyymejä ja maksuttomia. Kaikki viestit moderoidaan Väestöliiton Perheaikaa.fi-tiimin toimesta.